Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

groot probleem

  • koifreakhendrik

    hoi albert ik had mijn kh ook laag namelijk 2 terwijl het rustig 8 of 9 mag zijn ik weet niet wat die van jou, is mij vissen gingen er van schuren

    ik heb de kh opgebuffert met natriumbicarbonaat (gezuiverd) stond op de verpakking om de kh 1 punt omhoog te krijgen is 30 gram per cub nodig

    bij mij was dat ongeveer 6kg op een vijver van 25 cub

    mijn ph heeft hier niet onder geleden

    ik hoop dat jij hier wat mee kunt

    gr hendrik

  • Cobra

    Hallo Albert,

    Hoe is 't met de vijver en vissen/koi?

    Nog steeds zelfde of beter of slechter??

    Werk je ook met uv op zo'n grote vijver en zo ja, was die aan of uit??

    groet,

    Hans

  • Albert van Huissteden

    Wel het laatste nieuws is dat de koi nog steeds liggen, ik voerde wat meelwormen en daar kwamen ze wel voor naar boven ,maar daar werden ze zo moe van denk ik dat ze gingen gelijk weer liggen.

    Ja er zit een UV op ,het is een twin 55 die ik ongeveer 6 maanden van het jaar aanheb, dus staat nu ook aan. Ik heb gedaan wat ik ken doen, en nou ben ik het zat en wacht maar af,.allemaal bedankt voor het meeleven en het advies. Regards Albert O ja mijn theehuis is inmiddels ook helemaal klaar, maar heb nog geen foto's gemaakt.

  • Cobra

    Hallo Albert,

    Nou ga dan maar proberen tot rust te komen in je theehuis met jullie mooie weer, het weer is hier echt niks, regen en kou.

    Nog een mogelijke optie, als je twijfeld over de water metingen, zou je je uv een poosje uit kunnen zetten, een tijdelijke groene tint in je water.

    groet en succes,

    Hans

  • www.sanchagoi.com

    Hoi Albert,

    Ik lees het nu pas, ik lees dat je nog aan het voeren bent, misschien beter om dat even niet te doen, koi kunnen erg lang zonder voer, misschien dat het water (wat er er dan misschien dan ook mis mee kan zijn) zo beter kan herstellen, spawning kan erg veel rotzooi met zich meebrengen, dat hoef ik jou niet te vertellen.

    Groetjes,

    Sander

    (PS, hoe gaat het met je kleine grut?)

  • Albert van Huissteden

    Hi voeren doe ik eigenlijk niet , soms gooi ik wat korreltjes erin om te kijken of ze nog slapen, ze komen altijd omhoog, maar gaan dan weer liggen. Het water is nog helder, wat maakt het uit of die uv uitgaat, dan weet ik na een week ook niet meer of de koi nog leven. want dan kan ik ze niet meer zien

    Mijn kh is erg laag, maar de ph is 7.2 iemand hier zegt je kunt die kh omhoog brernngen met carbonaat soda. maar als ik dat doe dan breng je de ph ook omhoog. Ik heb het in een emmer geprobeerd , en de ph schoot boven mijn high range testkit uit, en die gaat tot 8.8 De kh was toen 5.6

    Dat durf ik ook niet aan. Regards Albert

  • Albert van Huissteden

    Voor zo ver mijn baby's betreft, ze varieren tussen de 12 en 2 cm Ik moet weer kullen , maar ben er nog niet aan toe gekomen

  • www.sanchagoi.com

    Hoi Albert,

    Hoe gaat het nu met je vissen?

    Groetjes,

    Sander

  • Albert van Huissteden

    Hallo allemaal. mijn vissen zwemmen en eten weer normaal, misschien omdat we een hoop regen gehad hebben, misschien om dat ik elke dag een kamer van mijn 15000 liter filter helemaal leeggemaakt ,schoongemaakt en weer ingesteld heb, misschien omdat de koi zelf beter zijn geworden, misschien alles bijelkaar, in ieder geval alles is weer normaal. Ik heb water weggebracht naar een laboratorium om te laten testen, kost me 100 dollars en heb het resultaat nog niet terug. Regards Albert

  • www.sanchagoi.com

    In ieder geval goed om te horen, soms doe je dingen tesamen en dan weet je nog niet wat het is geweest, waren de kamers erg vies?