Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

nog maar eens

  • Freekvogel

    Ik kan het vast niet meer met die foto's.

  • Albert van Huissteden

    toch wel hoor, mooi zo.

    regards Albert

  • koifreakhendrik

    ziet er heftig uit ik neem aan dat je er in een natuurfijver geen geschadigde

    vis aan overhoud

    gr hendrik

  • Freekvogel

    Hallo Hendrik,

    In al de jaren dat ik koi houd heb ik nog nooit een schub gemist als gevolg van het paaien. Echter als een vijver scherpe delen langs de zijkanten bevat gebeurt het uiteraard wel, maar dan ligt het aan het gebrek aan ervaring bij de houder. Koi beschadigen niet door paaien!

    De randen langs mijn vijver zijn slechts 5 cm hoog en de waterkolom daar 30 cm. (zie alle foto's op www.hetkoiforum.be)

    Ze komen er zelfs niet overheen tijdens hun doldrieste escapades.

    groet

  • Humzgoi

    ah nog weer eens mooie foto's!

    Wat het beschadigen betreft.. ik moet zeggen dat het hier afgelopen jaren ook goed gaat, tegenwoordig paaien ze 1 of 2 keer in een seizoen en ook wel zonder kleerscheuren. Maar dat was de jaren ervoor wel anders, zeker meer dan 5 keer paaien over enkele weken verspreid en telkens vele uren en uren achter elkaar en dan zag je de vissen toch echt wel aftakelen. (ja ook toen planten zat in de vijver dus dat had er weinig mee te maken denk ik.

    Mijn vermoeden is dat het te maken had met koi met versteend kuit die het niet kwijt konden en/of gezwellen aan ovaria die maar doorgingen met hormonen aan het water af te geven en de paai-reactie daarop.. of nouja zoiets..

    Er zwemt hier nu nog 1 rond die inmiddels een jaar of 5 met het paaien zeer vele keiharde balletjes produceert maar die zwemt hier meer dan tien jaar rond en is heel tam dus gaat niet weg.

    Maar waarom hier een redelijk aantal koi met gezwellen aan ovaria gezwommen hebben? blijkbaar zeer ‘gevoelige’ koi gekocht afkomstig van waarschijnlijk slechte kwekers.

    groetz

  • Albert van Huissteden

    Het hoeft echt geen natuurvijver te zijn, zoals jullie weten heb ik in mijn vijver ook elk jaar paringen, maar zo ruw als het toe gaat, ik heb nooit een beschadigde koi gezien, wel erge moeie vissen. Regards Albert

  • albert aus

    Hi Freekvogel Ben je net zo onder de indruk van dit nieuwe prikbord als ik? Is er een ander prikbord waar we naar toe kunnen verhuizen.Regards Albert

  • Marcel van Es

    Hoi Albert aus

    Ik zit de laatste tijd niet zo veel meer hier.

    Ik ben wel te vinden op het gezellige koi forum www.koidera.nl

    leuke zit met mensen met mooie grote vijvers en mooie koi(s)

    Met vriendelijke groet,

    Marcel van Es

  • Hennie

    zijn er veel jonkies overgleven?