Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

kroosfilter

  • koifreakhendrik

    dit is mij kroosfilter

    gr hendrik

  • Albert van Huissteden

    Hi Hendrik en wat filterd het ,en hoe werkt het?

    regards Albert

  • Humzgoi

    ik vind het er wel leuk uitzien, of het een toegevoegde waarde heeft voor je filtersysteem kan je natuurlijk meten.. gewoon wegen hoeveel kroos je verwijdert per week/maand.

    Dan deel je het gemeten gewicht door het wateroppervlak dat je kroosfilter heeft.

    Kroos neemt ammoniak en nitraat op uit het water, als je kroos verwijdert uit je bak gaan er met dit plantenmateriaal dus stikstof-verbindingen uit je vijverwater.

    als je snoeigewicht voor kroos per oppervlak en per tijdseenheid hebt bepaald kan je gaan vergelijken hoe zich dat verhoudt met andere planten zoals gele lis bijvoorbeeld.

    ..uiteraard is stikstof% tussen plantensoorten verschillend, ook binnen een plant verschilt het tussen de plante-onderdelen en ook de groeifase van de plant maakt vaak uit.. maar toch om een simpele ruige vergelijking te kunnen maken van filteringskracht van verschillende planten maakt dat weinig uit.

    Ik zou mijn geld zetten op gele lis of andere harde groeiers die de lucht in groeien, maar als kroos net zo goed werkt hoor ik het graag.. dus graag eens zo nu en dan wegen als je kroos gaat uitvangen.

    groet

  • koifreakhendrik

    bedankt humz voor de invomatie als ik begin te oogsten zal ik de verwijderde kroos gaan bijhouden door dit te wegen

    ik zal tersijne tijd hier wat resutaten plaatsen

    gr hendrik