Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Heb een Polygeyser DF3 gekocht

  • Marcel van Es

    Hoi ik heb van daag een Polygeyser DF3 gekocht zal +_ half maart gaan draaien.

    Hier heb je een foto

    Deze komt in de plaats van deze te staan die ik weer verkopen moet dit filter staat nog maar net te draaien, vanaf September 2008 maar is niet goed voor een vijver van 23 kub is geschikt voor vijver voor 15 kub

    Ben er erg happy mee met dit filter kan ik een pomp besparen.

    Heb nu een Polyvortech4filterkamer met een 10.000 liter pomp aquamax 110 what

    En heb een drifskimmer die aangesloten zit op een Ultrasieve met een Aquamax 5500 liter 75 what die kan ik besparen.

    Als ik deze voor de Polygeyser plaats met een Aquamax 10.000 erin koelt ie ook lekker af als voorfilter. er zitten 2 ingangen in 110 mm komt goed uit

    !e ingang voor bodemdrain 2e ingang drijfskimmer die komt dan alleen in werking als ik de schuifkraan opent, de uit loop ultrasieve wordt aangesloten op de Polygeyser dan op de uvc dan retour planten filter en dan vijver.

    Gr.

    Marcel van Es.

  • Albert van Huissteden

    Die nieuwe filter lijkt me een stuk kleiner dan je oude, hoe komt het dat die beter is?? Regards Albert

  • Marcel van Es

    Albert van Huissteden schreef:

    >

    > Die nieuwe filter lijkt me een stuk kleiner dan je oude, hoe

    > komt het dat die beter is?? Regards Albert

    Het nieuwe filter Is niet zo klein hoor Albert de Polygeyser df 3 is een bead filter en is 80 cm rond en 1.20 cm hoog. Het voordeel wat ik er mee hebt is dat die geschikt is voor een koi vijver van 25 kub

    Mijn nieuwe vijver die ik gebouwd hebt is 23 kub inhoud. de polygeyser kan ook nog eens 2.5 kg voer verwerken per dag. Doormiddel van meerdere keren te laten spoelen, het spoelen werkt via een luchtpomp die de lucht in de kamer perst en als die vol is dan spoelt die de kamer weer schoon. de Polygeyser heeft nog een voordeel hij neemt genoegen met een lage pomp ten opzichte van de gewone beadfilters.Die een zware pomp nodig hebben.

    Groetjes Marcel van Es

  • Albert van Huissteden

    Met een lagere pomp bedoel je minder doorstroming ? of lager in electriciteit

    Albert

  • Marcel van Es

    Albert van Huissteden schreef:

    >

    > Met een lagere pomp bedoel je minder doorstroming ? of lager

    > in electriciteit

    > Albert

    Ja Allen bij Albert.

    de polygeyser mag maximaal 10 kub doorstroming hebben.

  • Simon Bro.....

    werkt super dat filter, draait hier nu dik 2jaar, wel moet ik zeggen dat je ontluchtings buis in het filter 1 x perjaar moet schoon maken om de optimale spoelingen te behouden.

    suc6 met je nieuwe filter

    grtz Simon bro…

  • Marcel van Es

    Simon Bro….. schreef:

    >

    > werkt super dat filter, draait hier nu dik 2jaar, wel moet ik

    > zeggen dat je ontluchtings buis in het filter 1 x perjaar

    > moet schoon maken om de optimale spoelingen te behouden.

    > suc6 met je nieuwe filter

    >

    > grtz Simon bro…

    Hoi Simon

    de ontluchtegings buis is dat die recht staat in de Polygeyser links op de foto

    Groetjes Marcel van Es.