Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

filter foto

  • Fred

    Hallo koikeepers ik heb zojuist even de filter doorgespoelt en ook gelijk de twee bodendrains, als je dan ziet hoeveel rommel er in zicht komt, dan kijk je er telkens van opwat er allemaal word verzameld in de vortex en in de volgende kamers,

    zoals jullie zien is dit een zelfbouwfilter, het zijn in totaal tien vaten met een inhoud van ruim 2000 lither, te weten eerste vat is een vortex, in de 2e zitten 32 borstels van ieders 60cm lang, verder drie vaten met honingraat en shuimmatten,

    dan vieer vaten met japanse matten titaal 12 vierkante mtr, laatste vat is een pomvat

    waarin twee oase nautilus die het water rond de twee uur terrug door een uv lamp van 36 wat, terrug pompen in de vijver, de vijver heeft 16 kuub inhoud, de filter draait vanaf vorig voorjaar mei ,en de waterwaarden zijn goed, oen geen alg het is maar een hobby toch.

    Mvg, Fred

  • Kieb

    Voor 16 m3 lijkt me dit een meer dan geschikt filter.

    Heb je veel vissen?

  • Fred

    Hoi ja 16 kuub vijverwater met twee bodemdrains , en een skimmer, vis bezetting

    13 koi 's gemiddelde lengte 40 cm, maar ze groeien, en je kan nooit een te grote filter hebben denk ik, en niet te vergeten dat ik er geen plantenfilter bij heb,

    want daar is de ruimte te beperkt voor en je kan nu ook gerust een beetje vaker voeren zonder kans op nitriet en amonium.

    Mvg. Fred

  • dijkie

    Das een hele fabriek, daar kun je wel wat water mee schoon houden!!

    groet Patrick

  • selkoi

    eerste indruk ,,wauw

    en grooooooooot ,,toppie

  • Fred

    Hallo Sel ik heb vorig jaar mei deze filter af kunnen maken, want ook aan zon zelfbouwer komen er ook wat kostens, omdat je toch over veel vebindingen praat, en niet te vergeten al die kamers, maar ik heb er ook heel wat filtermatrialem in gedaan, en met al die upflow vebindingen, filter ik toch om de twee uur de vijver van 16 m3 rond, en dan staat de wandskimmer ook nog op een aparte filterlijn met een oase nautilus pomp van 6000 lthr per uur, en ik hoop dat ik er ook eerst een hele tijd mee verder kan.

    Mvg. Fred

  • selkoi

    weet er alles van ;)

    ik heb zef ook op zowat hetzelfde filter gedraaid en dan bestaande uit 4 tonnen

    precies hetzelfde idee als jou

    zie voor meer foto"s mijn fotoalbum

    http://groups.msn.com/koienlandschildpadden