Welkom op het forum van startpagina!

Dit forum staat op alleen-lezen. Je kan hier informatie zoeken en oude berichten terugvinden, maar geen nieuwe berichten plaatsen.

Naar overzicht van alle forums

Wterval uitloop aangepast

  • Marcel van Es

    Hoi koi Fanaten,

    Vandaag de uitloop Waterval aangepast,

    Ik heb nog een groot stuk Traanplaat staan en ik dacht vanmorgen waarom ook niet, Gewoon proberen en gelukt :head :head :engel

    Heb ook een filmpje gemaakt is wel een beetje groot Ruim 50 mb, weet niet hoe ik dit moet verkleinen, maar er zullen er wel zijn die dat kunnen toch. :hug

    Zo dit heb ik er uit geslepen nu naar mijn vader toe ik heb geen bankschroef.

    Onderweg even naar de Gamma rvs schroefjes gekocht.

    Eenmaal aangekomen gelijk de schuur in en eesrt de schrep kanten er af geslepen.

    Aftekenen een klein stukje inzagen aan beide kanten om de opstaande kanten te verkrijgen van de uitloop. :chainsaw

    Zo het gaat er al op lijken.

    Zo gelijk maar gaatjes in boren om het straks te kunnen bevestigen.

    Zo alles nog een keer goed afslijpen anders gaat het planten filter lek en is niet de bedoelling. ;D

    En zo is ie klaar voor gebruik, de maten zijn ook perfect 18.5 cm lang en 27.5 breed.

    Zo eenmaal thuis eerst de balken over de vijver heen plaatje erop en proberen maar

    Filmpje

    View My Video

  • marco-linden

    he goedemorgen ziet er top uit .kan je eindelijk rustig slapen

  • hans

    Hoi Marcel,

    naar mijn weten is aluminium oxidatie (roest) niet goed voor je waterkwaliteit.

    Gr.Hans

  • Marcel van Es

    hans schreef:

    >

    > Hoi Marcel,

    > naar mijn weten is aluminium oxidatie (roest) niet goed voor

    > je waterkwaliteit.

    > Gr.Hans

    Ben ik helemaal met je eens Hans, maar oxidatie komt er wel als het aluminium is beschadigd, door beschadigingen gaat het oxideren maar ik heb het als het waren gepolijst, zeg maar alle kanten zijn geheel glad geworden door het schuren van grof naar heel fijn.

    Nu kan het zo zijn dat het misschien wel gaat oxideren maar dan haal ik het er gelijk weer vandaan.

    Heb nog heel wat af gegooglet om te kijken of het niet giftig is als het continu met water in aanraking is … maar kan R nients over vinden.

  • Albert van Huissteden

    nou dats mooi geworden zo,

    Ik heb in mijn filteraluminimum u profielen die aan de binnenmuren geschroefd zijn om platen rechtop te houden, ook zit er stangen gegalvaniseerde pijpen in die ook wat roestig zijn geworden over de jaren, maar ik heb nog geen last gehad met de koi, loopt nou 6 jaar, krijg ik daar nog last mee?? Ook had ik kortgeleden een nieuwe liefhebber die een vijver van stalen platen wil maken. Ik kan het hem niet uit zijn hoofd praten, hij is lasser en heeft een hoop stalen platen, Wat kan ik hem vertellen.

    Regards Albert

  • koifreakhendrik

    dat zijn vissen straks allemaal rood gaan kleuren van de roest

    en dat is wel eentonig

    gr hendrik

  • vincent

    als ze maar geen last van metaalmoeheid krijgen:)

  • hans

    kijk eens op deze link

    http://www.lenntech.com/elementen-en-water/aluminium-en-water.htm

  • Marcel van Es

    Marcel van Es schreef:

    >

    > hans schreef:

    > >

    > > Hoi Marcel,

    > > naar mijn weten is aluminium oxidatie (roest) niet goed voor

    > > je waterkwaliteit.

    > > Gr.Hans

    Hoi Hans

    Ik kom er toch nog even op terug over het geen wat jij me verterlde. het is idd zo dat het kan oxideren.

    Maar wat me meer zorgde maakte was wat hier onder staat.

    Ik heb me rot gezocht op Google of het scadelijk kon zijn voor koi? ik kon er niets over vinden. maar op het andere koi forum.

    'Hebben ze me overtuigd dat het zeer giftig kan zijn voor de koi als je PH boven de 8 uitkomt.

    Dit heeft me overtuigd dat ik het er zaterdag er weer van af gaat halen.

    Groetjes Marcel

  • hans

    verstandige beslissing,je kunt problemen beter voorkomen dan achteraf spijt van je overgens mooi gemaakte waterval.

    groet hans